Wednesday, June 26, 2013

SARAWAK DALAM KENANGANKU...........

Assalamualaikum......
pagi2 ni tiba2 rasa nak menulis cikit...xtau nk tulis apepun sbnrnya...tp mlm td mimpi tgh ngajar kt sekolah di samping anak-anak murid yang comel2 dan nakal sgt.......haha..rindu weh nk ngajar...alahai ble la nk posting nya ni...mujur jgk ade bisnes ni..blh la sy isi masa dan dptla rezeki tiap bln...klu xde kerja alamtnya gedempol la bdn ni duk umah mkn tdo jekkk.......hehehe..

sy ni merupakan guru pelatih yang tgh bercuti sbb baru tamat praktikum...skrg ni tgh tggu keputusan dr KPM... bila la dorg nak postingkan kami nii....sy telah pun menjalani latihan perguruan selama setahun setengah di Sarawak.. sy menjalani praktikum di Sekolah Kebangsaan Orang Kaya Sergunim di Matu, Daro...haaa sape penah dgr nama DARO ni???haha..mse mula2 dgr nama sekolah ni, ingtkan memg kaya la..namanya gah! hehe...nama tempat DARO pn sy xpnh dgr tau..
haaa....ni la skolah tmpt sy berlatih menjadi guru dulu...rindu nk gi sekolah....


 
pandangan dr bilik guru  
 


























bangunan kelas thn 1-3





















bangunan kelas 4-6 dan ujung tu bilik guru


bangunan pra-sekolah




























bangunan kelas thn 1-3 dr depan























ni la sekolah sy..pndangan dr luar pagar..




masa banjir...























banjir pn gi sekolah jgk tau....

hehe...sekolah ni memg nmpk mcm banyak sgt kekurangannya jika nk dibandingkan dgn sekolah2 kt tmpt kte...tp sepanjang sy menjadi guru pelatih di sekolah ni, sy dpt rasakan keseronokan ditempat kerja tu ada....memang sgt seronok bekerja dgn rakan-rakan yang slalu beri tunjuk ajar dan sgt sporting..masa mula2 masuk skolah ni, perasaan malu 2 memg ade...segan pn ye jgk...tp warga sekolah ni layan sy mcm dh knl lme ngn sy...sy tak rasa mcm sy ni guru baru kt skolah tu...memang rakan-rakan guru sgt sporting dan mereka sgt nakal....hehehe....tgk la gmbr2 kt bwh ni...hepy jeee.........sweet...





 
ni mse anugerah kecemerlangan pljr thn 2012






hari guru mei 2013



 
 rindunya suasana mcm ni..pengalaman mengajar di sarawak memang takkan sama dgn mengajar di semenanjung....Sarawak memang unik tp sy berharap dptla posting di semenanjung...mestila sy nak berdekatan dengan suami kan...bagaimanapun Sergunim tetap di hatikuuuu....pengalaman yang sgt indah menjadi guru.....










ni gmbar dengan ank murid plak...........

















me


balik semula pd mimpi td kan...rasa2nya xlme lagi posting la kottt........hehe.rindu nk mengajar.......




sarawak dalam kenangan..





bot dr sibu-kuching









tamat sudah ceritaku....klu ikutkan bnyk lg nk cerita...tp lain kali ye..
kwn2, doakan sy dpt posting di semenanjung tau...nak duk dekat ngn suami....terima kasih....
daaaaaaaaaaaaaa....:-)











































































































2 comments: