Wednesday, July 3, 2013

MASALAH THYROID & SUKAR HAMIL

REAL STORY OF SALLEHA ROSLAN  - 

MASALAH THYROID DAN KISAH PREMIUM

BEAUTIFUL MEMBANTU PESAKIT 

THYROID.








Akak ada Thyroid dari zaman sebelum

kahwin. Doctor kesan dari tahun 2006.
 
Awal tahun 2012 Alhamdulillah hormon

Thyroid akak normal dah. Tak perlu akak

 telan ubat beradiasi yang bakal rosak kan

 sel2 otak akak dan sel2 otak anak2 akak

 yg masih kecik tu.

 
Tak perlu lagi jadikan HUKM tu rumah

 kedua untuk amik darah dan berejam

 jumpa doctor.
 

Thyroid ni semua org ada...tinggal normal

 dengan tak normal je.

 
hormon thyroid ni tempat dia dekat2 dgn

peti suara kita.hormon thyroid ni la yg 

mengawal semua

organ badan kita termasuk organ 

peranakan kita.

 

Memang betul, majoriti org yang ada

thyroid SUKAR HAMIL... dan bila hamil

risiko dia tinggi utk ibu dan nauzubillah

ada effect utk bayi.bila hamil, doctor 

memang akan pantau kita selalu. dan 

details scan confirm perlu dijalankan 

untuk kenalpasti organ dalaman bayi 

dalam keadaan sihat atau tak.

 

Jangkamasa doctor sarankan untuk 

makan ubat thyroid hanya la 3 tahun je.

kalau lebih dari tu risiko untuk dapat 

sakit buah pinggang pulak.sbb dos ubat

thyroid memang bagi kesan untuk tulang

dan buah pinggang.
 

Antara risiko lain, thyroid boleh akibatkan

sawan dan mati mengejut sbb dia kacau

organ utama kita iaitu jantung..org yg ada

thyroid jantung dia tak stabil...denyutan 

dia lain dari denyutan biasa sbb terlalu 

laju.
 

Dan Thyroid ni kalau lebih dari 3 tahun 

serius dalam diri kita, risiko kanser 

anytime boleh jadi.
 


Simptom orang yang ada Thyroid ni
adalah :
 
ni untuk hyper thyroid ye:
 
 
- makan banyak tapi badan kurus je.
 
- kuat berpeluh 
 
- kalau bawa dia gi kutub utara pun dia
 
  tetap rasa panas memanjang
 
-baran, keje dia nak marah je.
 
-muka cengkung
 
-mata tersembul
 
-jantung laju semacam

-kuat tido..tapi tenaga dia banyak
 
kalau hypo thyroid pulak simptom dia
 
adalah sebalik nye.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

PREMIUM BEAUTIFUL ni kaedah rawatan

alternatif untuk seimbangkan sebarang

hormon badan yang tak stabil dan 

bermasalah dalam diri kita.

  
Apa salah nye cuba dulu pakai pb sbb


tindakan FIR tu secara semulajadi akan

stabil kan balik hormon thyroid dia. dari

bertahun dia makan ubat thyroid yg tinggi

kesan dia utk organ badan yg lain kan.

 

 Kalau tak rawat, macam gambar ni lah jadi

 
nye hormon thyroid tu. walau dah operate

buang dia tetap boleh besar balik dan jadi

canser. PB ada FIR yang tak sesuai untuk

perumah cancer.

 

Setiap penyakit yg Allah beri ada ubat nye.

 
In shaa Allah mungkin PB jadi perantara 


untuk stabil kan hormon thyroid yang 

biasa nye jadi punca utama seseorg tu 

sukar hamil.


ni contoh mata org yang ada thyroid dan thyroid normal.
tudung hijau tu mata tersembul.
tudung pink baru cun mata.


 

beza kan?? cek diri anda skrg kot2 ada tanda2 tiroid!



liza
013-9106171

No comments:

Post a Comment