Sunday, November 24, 2013

RAWATAN ALTERNATIF SAKIT SENDI ATAU SAKIT LUTUT DENGAN BB PLUS COLLAGEN

Sebenarnya BB Plus Collagen ni bukan sahaja untuk tujuan kecantikan kulit tapi lebih kepada kesihatan badan terutamanya SAKIT SENDI..sakit sendi ni selalu berkait rapat dengan SAKIT LUTUT...perasan tak selalunya golongan yang berumur macam mak ayah kita atau datuk nenek kita selalu sakit lutut atau sakit sendi seluruh badan..tu berkait rapat dengan kehilangan kolagen dalam tubuh badan kita bila umur semakin meningkat..terutamanya di bahagian tulang rawan..
PUNCA BERLAKUNYA SAKIT SENDI PADA LUTUT?

·         Kecederaan pada otot akibat aktiviti sukan atau kemalangan
·         Hakisan tulang rawan
·         Tulang punggung yang lebih lebar yang menyebabkan lebih tekanan pada otot peha bahagian dalam dan memberi kesan pada bahagian tempurung lutut
·         Selalu membongkok atau mencangkung
·         Berat berlebihan
·         Tapak kaki rata atau tidak berlekuk
APA PERANAN KOLAGEN DALAM TULANG RAWAN?

Kolagen ni berfungsi untuk

·         Memberi regangan pada sendi
·         Menjaga rangka lutut
·         Memelihara tulang rawan yang mula rosak
·         Protein utama bagi tisu sokongan
·         Sebagai kusyen untuk mengurangkan bebanan terhadap struktur badan
Bila tulang rawan yang menyeliputi sendi sendi rosak, ia akan menyebabkan penyakit OSTEOARTHRITIS..
MENGAPA MEMILIH BB PLUS UNTUK MERAWAT SAKIT SENDI?

·         Di perbuat dari kolagen ikan yang bermutu tinggi

Struktur rantaian asid amino kolagen ikan hampir menyerupai dengan struktur kolagen manusia…ikan laut dalam yang mempunyai habitat semulajadi menghasilkan Prolin dan Glisin..Prolin dan Glisin ni asid amino yang penting untuk menghasilkan kolagen, mengekalkan kecantikan kulit dan kesihatan rawan..kolagen ikan ni di tukarkan menjadi peptide dengan menggunkan teknologi yang terkini untuk kesan penyerapan yang baik..

·         Bahan berkualiti tinggi

·   Dalam BB Plus Collagen ni ada ekstrak biji anggur..sebab tu bila minum rasa anggur, sedapppp..hihi..so apa yang ada dalam biji anggur ni? Selalu orang buang biji anggur ni, tapi jangan tak tahu dalam biji anggur ni ada kompaun phenolic kepada monomers ( catechins. Epicatechin dan taxifolin) dan flavonoid yang sejat…ia dah di buktikan sebagai antioksida yang kuat yang boleh melindungi badan dari proses penuaan dan pereputan..bagaimana?? dengan meningkatkan ketahanan plasma darah terhadap tekanan beroksida..ekstrak biji anggur ni jugak ada OPC (oligomeric proanthocyanidins ) untuk mengurangkan ketidakselesaan kulit dan menggalakkan penyembuhan kulit…

·    Terdapat jugak jus blackcurrant dalam BB Plus Collagen ini..blackcurrant ni megandungi anthocyanin berfungsi untuk melindungi kulit muka dan badan dari sinaran UV dan radikal bebas..

· Vitamin C dan roselle..fungsinya untuk menguatkan rantaian kolagen, melindungi kolagen dalam dermis kulit, menggalakkan proses sintesis..

·      Serat epal dan inulin..Inulin atau di kenali sebagai serat diet..sebab tu bila lepas minum BB Plus Collagen ni rasa kenyang jer..dah tak payah nak makan berat lagi..fungsi serat epal dan inulin ni untuk menggalakkan pencerahan kulit melalui proses detosifikasi.
 ·         Peptida kolagen ikan...Sumber kolagen jenis 2 yang baik..merupakan komponen utama dalam rawan manusia..sangat baik untuk membantu mencegah keradangan yang di sebabkan oleh Osteoarthritis..
 
  
So kalau sayangkan mak ayah kita, tak sanggup tengok mereka tahan sakit lutut tu, cuba lah rawatan alternative dengan minum BB Plus Collagen ni..bukan tujuan kecantikan semata, tapi lebih untuk merawat kesihatan badan kita..saya pon tak sanggup tengok mak saya atau abah saya derita sakit…sedih..dulu kan malam-malam mak selalu menangis tahan sakit lutut..sebab lutut mak selalu berdenyut-denyut waktu malam..so saya bagi mak minum BB Plus Collagen ni dengan harapan mak, ayah dan nenek dah boleh tidur nyenyak lepas ni..so uolls bila lagi?
 

LIZA
013-9106171
011-25230786

No comments:

Post a Comment